تسهیلات دانشگاه علم و فرهنگ در راستای ارتقای تحصیلی دانشجویان

اهم تسهیلات دانشگاه علم و فرهنگ در قالب تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان، صندوق قرض‌الحسنه دانشجویان ایران وابسته به جهاددانشگاهی و تسهیلات کمیته تخفیف دانشگاه در راستای ارتقای تحصیلی دانشجویان ارائه می‌شود.

دکتر منوچهر جهانیان، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علم و فرهنگ، ضمن اشاره به دغدغه جدی و همیشگی دانشگاه در کمک به رفع نیازهای مالی دانشجویان به اندازه مقدورات خود و نیز تشویق دانشجویان کوشا با استفاده از سازوکارهای قانونی پیش‌بینی‌شده، گفت: دانشگاه از طریق صندوق رفاه دانشجویان در پرداخت تسهیلات و کمک به دانشجویان در ثبت‌نام، تسویه حساب و ... اهتمام جدی دارد و کمیته تخفیف دانشگاه نیز با تشکیل جلسات مستمر در هر نیم‌سال تحصیلی، تسهیلات و خدماتی را در راستای حل مشکلات و نهایتاً ارتقای تحصیلی دانشجویان فراهم می‌کند. البته در این موارد، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ما و همکاران این است تا در فضایی کاملاً عادلانه و مبتنی بر ارزیابی نیازهای واقعی، تسهیلات ارائه شود و برای نمونه، ارزیابی‌های دقیق شایستگی‌های علمی دانشجویان مبنای عمل برای ارائه تخفیفات است.

ایشان در ادامه با اشاره به مشکلاتی که برخی دانشجویان با آن مواجه می‌شوند، مانند مسائل و مشکلات تحصیلی، افزود: به برخی از این دانشجویان مراجعه‌کننده تخفیف در شهریه اختصاص داده می‌شود. همچنین، بخش قابل‌توجهی از مشمولان تخفیف را هم دانشجویان مستعد و کوشایی شکل می‌دهند که به‌واسطه کسب رتبه برتر آموزشی در مقطع کارشناسی با موافقت کمیته تخفیف دانشگاه، تخفیف در شهریه آن‌ها اعمال می‌شود که در حدود ۳۰۰ نفر از دانشجویان در نیم‌سال اول تحصیلی سال ۱۴۰۲-۱۴۰۱ از تخفیف شهریه برخوردار شدند. این عضو هیئت‌علمی دانشگاه پرداخت وام مربوط به صندوق رفاه دانشجویان را نیز مطابق با ضوابط و شرایط این صندوق دانست و هدف‌گذاری دانشگاه را افزایش اعتبار بیان کرد تا تعداد مشمولان اعتبار جذب‌شده صندوق رفاه دانشجویان از تعداد اعطایی حدود ۴۰۰ نفر کنونی در ترم‌های تحصیلی آتی فراتر رود.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علم و فرهنگ تسهیلات مربوط به صندوق قرض‌الحسنه دانشجویان ایران وابسته به جهاددانشگاهی را نیز یکی از راه‌های کمک به مرتفع‌ساختن بخشی از مشکلات مالی دانشجویان دانشگاه برشمرد و افزود: مؤسسه قرض‌الحسنه دانشجویان به‌منظور تأمین نیازها و حمایت مالی از دانشجویان از طریق دریافت وجوه تأمین‌شده و ذخیره‌شده توسط اعضای حقیقی و حقوقی خَیر این صندوق فعالیت می‌کند و از طریق شعبه این صندوق در دانشگاه، تسهیلات قرض‌الحسنه در قالب وام‌های عادی، ازدواج، پایان‌نامه، خرید رایانه، پژوهش و ... به متقاضیان در مقاطع تحصیلی دکتری، کارشناسی‌ارشد و کارشناسی پرداخت شده و می‌شود.